Et convidem a viatjar, a través de la cultura

Queda ben poc per submergir-nos en l’estiu, per tornar a viure el dia més llarg de l’any, els que tenim la sort de fer-ho. Queda ben poc, perquè s’apropin les vacances, per a pensar en possibles destins, si no estan definits encara. I és en aquests moments que et recordem que la Biblioteca, som un centre ideal per a preparar el teu viatge, des de guies, revistes, a novel·les, assaig, música, pel·lícules, relacionades amb els paisatges que viuràs. Et convidem a preparar el teu viatge amb cultura, de forma real o metafòrica. Si no tens possibilitats de gaudir d’estances a altres indrets, la cultura és el gran mitjà per a fer-ho.

I com a mostra, parlarem d’Itàlia. Viatjar a Itàlia sempre és un plaer. Avui, però, no et parlarem de passejos per la mare de la civilització europea, per la Roma antiga i el testimoni viu d’un imperi, ni per la Florència del renaixement, ni de Venècia i els seus canals.

Avui et convidem a viatjar al nord d’Itàlia, a la regió del Piemont, a passejar pel marge del riu Po, davant de la vall de Susa, envoltada pels Alps occidentals.

Et convidem a conèixer a escriptors i artistes que van créixer en aquesta zona d’Itàlia. Et convidem a llegir Cesare Pavese i “El oficio de vivir“, on el poeta ens parla de la seva experiència de vida i de la seva obra, on també analitza a autors com Whitman, Stevenson, Balzac o Baudelaire. Et convidem a veure La habitación del hijo de Nanni Moretti. Tot i que el director va néixer accidentalment al Tirol, i va créixer a Roma, aquesta pel·lícula transcorre al nord d’Itàlia. Un preciós film que ens parla del patiment d’una família davant la pèrdua d’un ésser estimat. El tercer viatge el farem de la mà de Primo Levi, nascut a Torí, i el seu testimoni auster, i ple de dignitat sobre la seva supervivència al camp de concentració nazi d’Auschwitz, recollit en el llibre “Si això és un home”. I finalment, després d’un viatge a la part més fosca de l’ésser humà, us convidem a un viatge sonor, de la mà de Ludovico Einaudi, del compositor i pianista de Torí, conegut mundialment, per la seva música minimalista pròxima al new age. Unes melodies, suaus, tranquil·les que connecten directament amb les nostres emocions.