Ramon Erra guanya el premi Mercè Rodoreda

L’escriptor de Santa Eulàlia de Puig-oriol, Ramon Erra, ha estat guardonat amb el  14è Premi Mercè Rodoreda per l’obra ‘La vida per rail’, una novel·la curta que s’endinsa en les diferents vides que conflueixen dalt d’un tren. “El tren té un rail que és la vida, del qual no pots baixar, no en pots canviar l’itinerari, tens una història que deixes enrere, una història que t’espera i totes les històries que van pujant i baixant del tren”, va comentar Erra, “el tren és un món de literatura”.

Ramon Erra va nèixer a Vic (Osona) el 1966, però de molt petit va anar a viure a Santa Eulàlia de Puig-oriol (el Lluçanès). També ha passat temporades a Girona i, actualment, reparteix el temps entre el Lluçanès i Canet de Mar (Maresme). És llicenciat en ciències polítiques. Ha fet col·laboracions a La Marxa , El 9 Nou, Encanal, El Tacte que Té, El Temps, Presència, El Temperi, Avui, Vivre en Poésie i Descobrir Catalunya . El 2001 obtingué el premi Rafel Cornellà per un retrat literari de Bohumil Hrabal. És coautor d’un guió de telenovel·la per a la televisió local de Lluçà i de diverses obres teatrals de carrer, representades pel Grup d’Actors del Lluçanès (gall). Ha participat en el recull de llegendes El Lluçanès màgic (Cossetània). Ha publicat, amb Jordi Martí, la novel·la juvenil Operació Gàbies Buides (Eumo, 2001). També és autor del llibre de viatges A Bòsnia ens trobarem (Emboscall, 2004). Ramon Erra va debutar amb els contes de ‘La flor blanca de l’estramoni’ (2001) molt ben rebut per públic i crítica i ‘Pólvora del quatre de juliol’ (2007). Després va arribar la novel·la ‘Desfent el nus del mocador’ (2008), premi Qwerty a l’autor revelació, Salambó de narrativa i finalista del Creixells. L’any passat va presentar ‘Escolta, Volòdia!’, la seva segona novel·la, protagonitzada per un poeta comunista.

A la Biblioteca trobaràs

Desfent el nus del mocador: surt un ocell / Ramon Erra. Barcelona: La Magrana, 2008