Presentació del llibre, els oficis i jornals del bosc

El divendres 3 de maig a les 19h es presentarà a la Biblioteca el llibre Oficis i jornals del bosc, a càrrec de Josep Cot i Antoni Gimeno. Un treball de recerca, iniciat l’any 1982, sobre els oficis i jornals del bosc a Sant Feliu de Codines, un homenatge a tots els que d’una manera o altra van dedicar la seva vida al bosc, així com a tots aquells que l’estimen.

Al llibre es parla del bosc de pi, dels pinyonaires, guardabosc, talladors, gavellaires, costalaires, brucaires, escorçaires, de la fabricació d’escombres de bruc i de l’aprofitament del roldor. També hi ha un apartat dedicat a l’alzinar i del seu aprofitament per a l’obtenció del carbó, i un espai dedicat a la gent de bosc amb els qui els autors han tractat, i referències a les seves llargues converses, junt amb la descripció de totes les eines emprades en aquestes tasques, un diccionari de les paraules més tècniques i fotografies.

Per a saber més

A la Biblioteca trobaràs

Oficis i jornals del bosc / Josep Cot i Antoni Gimeno. Sant Feliu de Codines: els autors: Ajuntament de Sant Feliu de Codines, 2013