Obrint mirades, a través dels contes, una tarda a la Biblioteca

El dimecres vam tenir la sort de poder assistir a una sessió de contes narrada per Aleix Blancafort (de les que us deixem algunes imatges), sota una mirada diversa i inclusiva, i a un postconte de dibuix i pintura.

Tres històries que vam escoltar i us recomanem.

“Quan les nenes volen alt” ens explica els desitjos i somnis de tres noies, que veuran com el senyor Nohoaconseguirasmai, farà els possibles per tal d’evitar-ho, omplint les butxaques de pedres perquè no puguin volar. Un conte que incideix en el dret de les dones a triar el seu propi itinerari vital, acadèmic i laboral.

“Rosa Caramel” és una crítica a una societat que educa de manera diferent els seus individus segons el gènere, condicionant el seu futur, i mostra alhora al culte superficial a la imatge a través de la vida d’un grup d’elefants. Mentre els elefantets creixen jugant lliurament amunt i avall, les elefantetes creixen aïllades en un jardí d’anemones i peònies de les quals s’han d’alimentar per esdevenir ben rosades i atreure un marit. Una de les elefantetes alliberarà el grup i aconseguirà que en el futur elefants i elefantes s’eduquin en la igualtat.

“La princesa, el drac i el cavaller desarmat”, és una llegenda de Sant Jordi, diferent de la que coneixem. El cavaller, en comptes de respondre amb violència, decideix aturar aquest espiral i apuntar directament al cor del drac. En lloc de desarmar-lo amb una llança, ho farà amb una abraçada.

La selecció d’històries, que pots trobar a la Biblioteca, formen part del recurs pedagògic amb perspectiva de gènere i diversitat, Obrint Mirades, que ofereix el programa d’igualtat de la Mancomunitat La Plana.