Mor el fundador del grup Anaya, Germán Sánchez Ruipérez

El fundador del Grup Anaya, Germán Sánchez Ruipérez, va morir als 85 anys. Va ser un editor i mecenes de l’educació i la cultura. Va crear a més d’Anaya, altres companyies del sector com Cátedra, Piràmide, Barcanova, Algaida o Anaya Multimedia. L’editor salamantí també va ser propietari de l’Editorial Americana, soci fundador i president de Tele 5 i editor del diari El Sol.

“Va ser un home que es va fer a ell mateix, va començar publicant llibres que la seva dona distribuïa en vespa per Salamanca”, ha explicat el director de l’Instituto Cervantes. Va començar sent llibreter, va decidir ser editor i va buscar el millor assessorament per crear el grup Anaya, que de seguida va dedicar-se als llibres educatius i al foment de la lectura. Aquesta ha estat la seva gran obsessió, motiu pel qual va crear la Fundació, Germán Sánchez Ruipérez, el 27 d’octubre de 1981, amb l’objectiu de fomentar i desenvolupar tot tipus d’activitats culturals, especialment les relacionades amb els llibres i la lectura i en la formació de professionals del sector editorial. La Fundació és avui tot un referent consolidat. A més de molts altres guardons, l’any 2002 va rebre el Premi Nacional de Promoció de la lectura.

Fundación Germán Sánchez Ruiperez