Mariona Fonsteré serà l’encarregada de dinamitzar el darrer Club de lectura de la temporada, Les calces al sol, de Regina Rodriguez Sirvent

El 6 de juny a les 18.30 h, tenim la darrera cita literària de la temporada, abans del període estival. Ens acomiadem fins al setembre amb una trobada que dediquem a la novel·la, Les calces al sol (La Campana) de Regina Rodriguez Sirvent.

Una novel·la que ha esdevingut un fenomen literari, i que ens ha impossibilitat, poder sol·licitar llibres a altres biblioteques per als lectors del club, com solem fer habitualment. “Les calces al sol” més que un best-seller és un long-seller, perquè es va editar el 2022 i encara avui la seva popularitat perdura, a través del boca-orella. 15 edicions i més de 60 setmanes entre els més venuts.

La sessió estarà conduïda per la graduada en Estudis Literaris, Mariona Fontseré (Torelló, 2001). Actualment, cursa un màster de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada. Dinamitza el club de lectura Dones que escriuen a la biblioteca Dos Rius de Torelló. També ha estudiat la tradició de dones escriptores catalanes després del franquisme. En aquests moments, investiga els fenòmens postliteraris contemporanis. Mariona Fontseré també està interessada en la poesia performativa i fa recitals de poesia i música electrònica. Treballa com a redactora al setmanari Torelló i ha fet tasques de comunicació per diverses entitats.

Les calces al sol és una novel·la divertida i esbojarrada, que ens parla de la Rita Racons i el seu viatge als Estats Units. Un viatge a Nova York, per aprendre anglès durant l’estiu, es converteix, pel seu ínfim coneixement d’anglès i per l’atzar de la vida, en un viatge a Atlanta, a casa dels Bookland, on tindrà cura dels tres fills de la família durant un any sencer.

Els Bookland són l’antítesi del clixé clàssic d’una família americana. Intel·lectuals rematats, esperen que la nova au-pair estigui a l’altura del que exigeixen les ments privilegiades dels nens de la casa. I tot i que ben bé no ho estarà, la Rita i el seu caos constant portaran els petits Bookland a viure la vida més enllà dels llibres. La Rita serà capaç d’atrevir-se a tot, d’expandir la ment i un dia, de cop, trobarà el que hi havia anat a buscar: la seva vocació.

Les calces al sol és una novel·la alegre i vital, que parla sobre els canvis vitals que ens fan créixer.

Sobre Regina Rodriguez Sirvent

Nascuda a Puigcerdà el 1983, es va graduar en Psicologia i va marxar a viure fora per a trobar-se. A la tornada va estudiar guió de cinema a l’Escac i va fer cursos de novel·la a l’Ateneu Barcelonès. Ha publicat articles, ha escrit guions de programes i ha presentat reportatges de vídeo. A diferència de la majoria dels escriptors que comencen, no havia guanyat cap joc florals ni cap concurs literari quan va publicar Les calces al sol, la seva primera novel·la. Un any més tard, però, i després de l’èxit de la novel·la, amb més de 30.000 lectors, va guanyar el premi de votació popular L’Illa dels Llibres.

Entrevista a Regina Rodriguez Sirvent al programa, Pàgina Dos de Rtve.