L’escriptor Joan Roca presenta les seves darreres obres, Llàgrimes eixutes i Maleïda pandèmia, a l’Espai Muriel Casals

L’autor vigatà, Joan Roca Casals, i tonenc d’adopció, va exercir durant quatre dècades de professor de llengua i literatura catalanes a l’Escola Vedruna de Tona, estarà el dimarts 13 de juny a les 19 h, a l’Espai Muriel Casals per a presentar les seves darreres obres, el llibre de relats amb toc de realisme màgic “Maleïda pandèmia” guardonat amb el XXX Premi Joan Marquès Arbona de narrativa Vall de Sóller 2022 (Edicions Documenta Balear), i la novel·la “Llàgrimes eixutes” (Stonberg Editorial).

A l’escriptor l’acompanyarà el també docent, Pep Simon.

Una vetllada literària que ens portarà a endinsar-nos en el gènere del conte, el confinament i la pandèmia, i en els casos de nadons robats.

Sobre l’autor, Joan Roca Casals

Durant quatre dècades va exercir de professor de llengua i literatura catalanes a l’Escola Vedruna de Tona. Acostuma a afirmar que tot el que és capaç d’escriure ho ha après dels seus alumnes.
El cert és que ha combinat la tasca acadèmica amb la d’escriptor, i ha acabat tastant gairebé tots els gèneres literaris: novel·la (Arrels de pedra, 2011; Olor de resclosit, 2019 -III Premi de Narrativa Fundació Món Rural-; Crònica en blanc i negre, 2021; Llàgrimes eixutes, 2022 ), novel·la juvenil (Demà encara volaran les orenetes, 2007), novel·la curta (Aquell capvespre -Premi de Narrativa Ciutat de Mollerussa, 2007-), relat curt (Entrebancs i capgirells, 2008), poesia (Concert per a ploma i veus trencades, 2009; Cronologies, 2019), teatre (Penombres -Premi Inicia´t de Teatre de Badalona, 2009-; Cota 705 -Premi Micalet de Teatre a València, 2016-), conte infantil (Verdeta volia volar, 2010; Bon viatge Blaveta, 2017), i novel·la infantil (Caramels de menta, 2015).
Ara que s’ha jubilat de la funció docent, pot destinar molt més temps a la producció literària, la seva segona vocació.

Visita el bloc de l’autor i el seu petit racó de poesia.