L’escriptor Francesc Serés estarà amb nosaltres, gràcies a la Institució de les Lletres Catalanes

El 27 d’octubre a les 19 h l’escriptor Francesc Serés estarà amb nosaltres a Tona. Visitarà la Biblioteca i el seu club de lectura per a conversar sobre “La casa de foc” (Proa), la novel·la amb què va obtenir el Premi Llibreter 2021 de Literatura Catalana i el Premi Proa de novel·la.

Aquesta trobada literària es pot realitzar gràcies al suport de la Institució de les Lletres Catalanes i el seu programa Lletres en Viu.

Francesc Serés

Francesc Serés va néixer el 1972 a Saidí (Osca), és escriptor i professor i una de les veus narratives més importants del panorama literari català contemporani. Va estudiar Belles Arts (1996), Antropologia a la Universitat de Barcelona (1998) i disposa del Grau de Suficiència Investigadora per la Universitat Pompeu Fabra, on va impartir classes d’Història de l’Art.

Com a escriptor, és autor d’Els ventres de la terra (2000), L’arbre sense tronc (2001) i Una llengua de plom (2002), trilogia posteriorment publicada amb el títol De fems i de marbres (2003). Després va escriure el llibre de contes La força de la gravetat (2006), que li va valdre el Premi Nacional de Literatura. El llibre de cròniques La matèria primera (2007) va rebre el Premi Octavi Pellissa (2004). També ha publicat Caure amunt. Muntaner, Llull, Roig (2008), Contes russos (2009), Premi Ciutat de Barcelona de Narrativa i Premi de la Crítica Serra d’Or i La pell de la frontera, entre d’altres. La seva darrera publicació és La casa de foc, Premi Proa 2020.

La seva obra ha estat traduïda al castellà, l’anglès, el francès o l’italià, entre d’altres. Ha col·laborat en mitjans com El País, l’Ara o TV3 i en revistes culturals com L’Avenç, La maleta de Portbou o El món d’ahir.

Des de 2016 és director de les Residències Faberllull, residències d’arts, ciències i humanitats, amb seus a Olot i Andorra, per on han passat centenars de residents provinents dels cinc continents i disciplines tan diverses com la robòtica, els estudis religiosos, la dansa, la teoria matemàtica, els estudis culturals o la pedagogia, i des de desembre de 2018 és el Director de l’Àrea de Creació de l’Institut Ramon Llull.