Les pastores, defensores de la terra, una nova conferència t’espera

El 16 de maig a les 18.30 h, arriba una nova conferència a la Biblioteca, Les pastores, defensores de la terra, a càrrec de Merlès Martínez Montserrat.

Si vols conèixer, molta de la feina que s’amaga darrere dels prestatges del supermercat, quan omplim el nostre cistell de la compra, acompanya’ns en aquesta cita. Una trobada que ens endinsarà en l’ofici de pastor, en les dones joves que avui aposten per donar continuïtat a una feina al davant dels ramats, en una filosofia de connexió amb la natura i el territori, amb l’esperança posada en un canvi dels models de producció (carn, llet o ous) i consum, enfocant-los de manera més sostenible.

La conferència anirà a càrrec de Merlès Martínez Montserrat, ramadera i pastora cofundadora del projecte “Can Mimo, pastors i productors artesans“. Graduada en enginyeria agrícola a la UPC i formada en etologia clínica a la UAB i l’Escola de Pastors de Catalunya, té una llarga trajectòria dins del món del sector primari, i gran coneixement sobre les zones estratègiques per a la prevenció d’incendis forestals. Actualment, tècnica de projectes de Ramats de Foc, iniciativa que vetlla per la dignificació i visibilització de l’ofici de les ramaderes i ramaders que treballen en zones estratègiques per a la prevenció d’incendis forestals, fent valdre els serveis i els productes alimentaris que ofereixen.

Entrevista a Merlès Martínez Montserrat, a La Vanguardia.

Aquesta conferència es pot realitzar gràcies al suport de la Diputació de Barcelona, i al cicle Altres Veus, promogut per la Xarxa de Biblioteques municipals. Un espai de debat, de foment de l’esperit crític, informació i reflexió sobre el nostre món.