Reserva’t la data: la traductora Mercè Ubach visita la Biblioteca per parlar de Lluna plena, d’Aki Shimazaki

Reserva’t la data: la traductora Mercè Ubach visita la Biblioteca per parlar de Lluna plena, d’Aki Shimazaki

Comparteix

El dimecres 7 de maig a les 18.30 h, us convidem a compartir una tarda especial a la Biblioteca amb la traductora Mercè Ubach, que ens visitarà per conversar sobre Lluna plena, de l’autora japonesa establerta al Canadà Aki Shimazaki. Una història que, des de la tendresa, ens parla sobre la memòria i la vida compartida.

L’activitat forma part del Club de Lectura, però, com sempre, és oberta a tothom. No cal formar-ne part ni haver llegit prèviament la novel·la: podeu venir simplement a escoltar, descobrir-la a través de les paraules dels altres i, si us ve de gust, llegir-la després.

Lluna plena (Empúries, 2022), traduïda per Mercè Ubach, ha estat també adaptada com a peça teatral amb dramatúrgia i direcció d’Àlex Rigola.

Sobre la Lluna plena i Aki Shimazaki

Lluna plena (Empúries, 2022) és una història d’amor, records i revelacions. Traduïda per la pròpia Mercè Ubach, ens parla de Tetsuo i Fujiko, un matrimoni gran que viu en una residència. Quan la Fujiko, afectada per Alzheimer, deixa de reconèixer el seu marit, ell decideix tornar-la a enamorar. Però aquest procés, ple de tendresa, revelarà secrets inesperats que capgiren la visió que Tetsuo tenia de la seva vida en comú.

Aki Shimazaki, nascuda a Gifu (Japó) l’any 1954, viu a Mont-real des del 1991 i escriu en francès. La seva obra ha estat traduïda a nombroses llengües i reconeguda amb diversos premis internacionals. Escriu cicles de cinc llibres que es poden llegir en qualsevol ordre, i que exploren el Japó contemporani.

Mercè Ubach

Filòloga catalana, editora, correctora i professora, Mercè Ubach combina l’estima per la llengua amb una trajectòria consolidada com a traductora literària. Ha treballat per editorials com Anagrama, Edicions 62, Godall, Blackie Books o Edicions de 1984, i actualment és professora d’estilística a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès.

També et pot interessar