La salut mental en temps de pandèmia, participa en la programació dOsona amb la Salut Mental

El 10 d’octubre es commemora el Dia Mundial de la Salut Mental, una efemèride que contribueix a visibilitzar la situació de les persones amb problemes de salut mental i de les seves famílies.

Des de la Biblioteca us oferim un recurs elaborat per Salut Mental Catalunya on d’una forma breu ens explica la importància de cuidar la nostra salut mental i com fer-ho:

Parla dels teus sentiments i emocions
Mou-te, estigues actiu
Menja bé. Beu amb seny
Mantén el contacte
Demana suport
Pren-te un descans
Fes alguna cosa que realment t’agradi i et faci sentir bé
Accepta qui ets en cada moment
Tingues cura dels altres

Des de la nostra comarca es realitza una programació anual per a commemorar aquest dia, coordinada per Osonament. Una sèrie d’actes que sota el lema “salut mental en un món desigual”, aquest 2021 se centra en els efectes que la pandèmia ha tingut en el benestar emocional de la població i l’empitjorament de la qualitat de vida de les persones i famílies que ja tenien problemes de salut mental abans de la Covid-19.

Des d’hores del conte a diferents biblioteques de la comarca, passant per un club de lectura, una obra de teatre, cinema, concurs de vídeo, conferència i col·laboracions amb el teixit comercial de Vic.

Consulta tota la programació del Dia Mundial de la Salut Mental a Osona.

La fotografia que il·lustra aquesta notícia pertany a la fotògrafa holandesa, Laura Hopes. El tema principal de la seva fotografia, les malalties mentals, la seva inspiració: ella mateixa. La imatge pertany a una sèrie de fotografies realitzades durant els períodes d’internament contra la depressió, l’ansietat, els desordres alimentaris i l’intent de suïcidi. La càmera fotogràfica, l’element en les seves paraules, per estar “menys bojos, i menys sols”.