La possibilitat de dir-ne casa, de Marta Orriols, conduït per Aida Montoya

El 2 de maig a les 18.30 h, tenim una nova cita literària. Ens reunim en la penúltima trobada del club lector, per a parlar de la novel·la, La possibilitat de dir-ne casa, (Edicions 62) de Marta Orriols. La trobada estarà conduïda per la professora de llatí i llicenciada en filologia clàssica, Aida Montoya.

La possibilitat de dir-ne casa és una novel·la que ens parla del desarrelament, de la necessitat de trobar un lloc al món, de recerca de la pròpia identitat. També és una crítica al periodisme i a la manera de consumir la informació, una crítica a la societat benestant, a la guerra i la misèria.

Les dificultats de comunicació, la repetició de vells patrons, la consciència de les distàncies, apareixen en aquesta història, on la família també és un dels protagonistes. La família, com a refugi i presó.

A través de la protagonista Valentina, una corresponsal de guerra de premsa escrita, viatjarem de Beirut a Barcelona. Viurem el retorn a casa i la no renúncia a la seva llibertat.

Sobre Aida Montoya

Nascuda el 1990 i manlleuenca, l’Aida Montoya és filòloga clàssica i treballa com a professora de llatí en un institut públic. Actualment, combina la seva professió amb la regidoria de cultura, igualtat i comunicació de l’Ajuntament de Manlleu, la col·laboració a diferents programes de Ràdio Manlleu i la conducció de clubs de lectura a la Biblioteca Municipal de Manlleu.

També és membre de L’escriba (www.lescriba.cat) un portal web cultural dedicat especialment a la literatura i el cinema on escriu, sobretot, sobre els llibres que llegeix. Les seves recomanacions traspassen l’escriptura i cobren vida al seu perfil d’Instagram (@aida_montoya_) on fa apologia de la cultura i on la podreu conèixer una mica millor.