La nova Biblioteca continua caminant, en la mateixa direcció, un refugi per a la lectura tranquil·la i la desconnexió, però abraçant els canvis

El divendres 27 d’octubre, la Biblioteca reobria les portes, amb uns espais i una imatge completament renovada, reivindicant-se com un oasi de tranquil·litat i de coneixement. Amb les seves prestatgeries, que contenen innombrables històries, i amb els seus nous espais, el pati “Manuel Puig i Genís”, sala d’estudi “Assumpció Terradellas”, l’espai de lectura “Conxita Artigas” o sala d’actes “Jaume Cabré”, us convida a submergir-vos en un món on el temps s’alenteix, les preocupacions s’esvaneixen i on trobem, amb els llibres, la capacitat d’expandir els nostres horitzons i de trobar-nos a nosaltres mateixes.

La Biblioteca ha incorporat espais com l‘aula de formació “Pepita Fernández de Aramburu i Artigas” que a hores concertades, i de forma individualitzada, aproximarà la informàtica i la Biblioteca, a tots els públics, oferint cursos sobre Biblioteca digital, però també sobre tràmits digitals quotidians o ús de dispositius (mòbils/ordinadors).

La nova Biblioteca ofereix també els seus espais a la ciutadania. La sala d’actes i l’aula de formació resta oberta a les tonenques per a fer-ne ús, dins i fora de l’horari d’obertura. La reserva d’aquests espais, subjecta a les necessitats del mateix servei, es poden sol·licitar al personal de la Biblioteca.

La zona del vestíbul “Antoni Figueras i Cerdà” conté el fons poètic de la Biblioteca. S’ha volgut donar la rebuda als visitants, amb aquesta part de la col·lecció, per la seva capacitat de condensar emocions i explorar la profunditat de l’experiència humana, l’amor, la pèrdua, la naturalesa, els somnis, la crítica social…

La sala “Manuel Gausa i Raspall” és un espai que va més enllà de la cultura d’oci. Ens convida a desconnectar de la rutina i submergir-nos en històries que ens inspiren, ens desafien i ens permeten veure la vida des de perspectives noves i enriquidores, a través de la novel·la, el teatre, la prosa, la música, el cinema, el còmic i novel·la juvenil.

L’espai de lectura “Conxita Artigas” ens convida a relaxar-nos gràcies a la llum natural i la comoditat del seu mobiliari. Una zona acollidora per a la lectura, la consulta de revistes i diaris, i també per a treballar. Ben a prop, se situa la sala d’actes “Jaume Cabré”, on tindrà lloc la programació cultural de la biblioteca.

La zona d’estudi “Assumpció Terradellas i Guiteras” és l’espai ideal si cerques concentració i un espai lliure de distraccions. Allà trobaràs la zona amb el fons documental que va des de la filosofia, a la ciència i les arts, i el fons destacat de feminismes, LGTBIQ+, crítica social i conèixer Tona. Un espai ordenat i funcional, amb endolls a les taules, que us permetran connectar els vostres portàtils.

El pati Manuel Puig i Genís és l’espai a l’aire lliure de la Biblioteca. Un entorn enriquidor i revitalitzant, que et permetrà desconnectar de la teva feina i conversar amb amigues… Aviat, la presència de plantes, crearan un ambient tranquil i relaxant.

La sala infantil Engràcia Remolins proporciona un espai acollidor i estimulant, destinat al públic més petit i a joves estudiants. Ofereix una àmplia selecció de llibres, amb taules i cadires còmodes per a treballar, ordinadors per a consulta i realització de treballs acadèmics, i materials adaptats a diferents edats i nivells de lectura. Un espai lúdic i colorit, sense estridències, per a estimular la imaginació i la creativitat dels més joves. Un ambient propici per a l’aprenentatge i l’exploració. Una sala que resta sempre oberta, que no es tanca, perquè creiem en el trànsit de les persones que ens visiten, des del respecte als altres i cultivant el silenci.

La Biblioteca Caterina Figueras ha sofert molts canvis amb el pas del temps, però cada racó està imbuït amb l’esperit de generacions anteriors, d’escolars, mestres, treballadores i lectores. Volem que la Biblioteca sigui un far d’aprenentatge, un refugi de pau i un punt de trobada per a ments inquietes. Et convidem a venir i a sentir la càlida abraçada dels seus murs, on no existeixen les presses. Et convidem a venir i a desconnectar del vertiginós ritme del nostre món.

Sigueu benvingudes.