La literatura per a les primeres edats. Inici d’un trajecte

El divendres 19 de maig, la directora de la Biblioteca, Mar Cuxart va assistir a la conferència i taller, La literatura per a les primeres edats. Inici d’un trajecte.

Una jornada que va servir per a adquirir coneixements i poder-los aplicar en l’activitat diària de la Biblioteca i en el projecte Lletra Menuda, que desenvolupa la Biblioteca amb l’escola bressol pa amb xocolata, el CAP Tona i l’Escola de Música.

A la jornada, Cristina Correro va presentar els estudis que avalen l’ús de materials per a l’inici de l’educació literària; propostes de literatura i els materials més adients per a les primeres edats. Va parlar dels beneficis que aporta la lectura, de què és més adient llegir tenint en compte a qui ens dirigim. Va destacar la importància del gènere poètic en els primers anys de vida, i d’aprofitar el llegat cultural, oral i musical que ens precedeix. La conferenciant va incidir en com es construeix la memòria a través de la repetició, rimes i anticipacions.

La trobada que va reunir mediadores, família, mestres i bibliotecàries, es va complementar amb la proposta lúdica d’Ada Cusidó.