La frase del mes, Kahlil Gibran

El recuerdo es una forma de encuentro.
El olvido es una forma de libertad.

Un 10 d’abril de 1931, moria a Nova York el poeta libanès Kahlil Gibran, també conegut pel seu nom àrab Yibrán Jalil Yibrán. Apropar-se a la seva obra és endinsar-se en temes com l’amor, la mort, la naturalesa i l’enyorança dels nostres paisatges, sempre des de cert misticisme.

Gibran va ser un pintor i escriptor libanès que va conrear l’assaig, la novel·la i la poesia. Va viatjar a Boston en 1895 amb els seus pares, però va retornar al Líban tres anys després per a millorar el seu domini de l’àrab. Va estudiar art a París i en 1912 es va instal·lar definitivament a Nova York, on combinava la pintura amb assajos literaris i relats, escrits en anglès i en àrab.

La seva obra més coneguda és El profeta, un compendi de vint-i-sis assajos poètics en els quals Gibran, ens incita a conversar amb nosaltres mateixos i a reflexionar sobre temes essencials de la humanitat. El profeta va aconseguir gran popularitat durant la dècada de 1960 a causa de la contracultura americana i més tard a l’empara dels moviments New age.

A la Biblioteca trobaràs sobre Kahlil Gibran.

Cuando tu alegría o tu tristeza se vuelven grandes, el mundo se vuelve pequeño.