La Biblioteca estrena el servei d’autopréstec

Fa tan sols tres dies que s’ha implantat a la Biblioteca el servei d’autopréstec. La modernització i l’agilització dels tràmits més habituals ja està aquí. L’equip de la Biblioteca us assessorà en tot moment, us seguirà recomanant llibres i atendrà les vostres necessitats com fins ara. La vostra autonomia no implica que perdem el tracte personal.

A l’entrada de la Biblioteca se situa el maquinari amb el que podreu realitzar-vos els préstecs, retorns, renovacions, i recollir les reserves que tingueu sol·licitades consultant l’estat del vostre compte. Per a fer ús del servei és imprescindible portar el carnet de la Biblioteca, sigui de forma física o amb l’aplicació de BibliotequesXBM.

El punt d’autopréstec disposa de pantalla tàctil on s’indiquen tots els passos a seguir. Quan us emporteu els documents en préstec podreu imprimir un rebut on apareix la data de retorn, o no imprimir-lo i agafar un punt de llibre.

Al costat del maquinari trobareu un prestatge. Al superior estan els documents amb reserves, a la resta de prestatges podreu deixar els documents que retorneu.

Aquest canvi ens permetrà reduir el temps destinat a les tasques més mecàniques i dedicar-lo a la recomanació, l’organització d’activitats culturals, l’assessorament en investigació i recerca, la formació d’usuaris, iniciar projectes innovadors en l’àmbit de la lectura, etc.