Joan Barril, sempre amb nosaltres

Morir és més fàcil que veure morir, perquè veure morir és morir dues vegades.

La matinada de dissabte als 62 anys, va morir l’escriptor i periodista Joan Barril, presentador del programa El Cafè de la República de Catalunya Ràdio. Nascut a Barcelona el 20 de gener de 1952, Barril va estudiar Filosofia i Lletres a la Universitat de Barcelona però va exercir la seva professió en l’àmbit periodístic, on ha dirigit publicacions escrites, ha col·laborat amb rotatius com El Periódico, La Vanguardia o El País i ha conduit programes radiofònics i televisius, com el magazine cultural Qwerty a Barcelona TV i el programa matinal de l’extinta emissora COM Radio La R-Pública o la direcció del setmanari El món i la del programa L’illa del tresor al costat de Joan Ollé al Canal 33.

Pare de cinc fills, va ser fundador i editor de l’editorial Barril & Barral. Com a escriptor és autor d’una quinzena d’obres i ha guanyat diversos premis: el Pere Quart d’humor i sàtira per Un submarí a les estovalles en 1988, el Ramon Llull per Parada obligatòria al 1998, el Ramon Muntaner per Tots els ports és diuen Helena el mateix any, el premi Crítica Serra d’Or de Literatura Infantil i Juvenil per la mateixa obra al 2000, el premi 23 d’Abril per Certes mentides al 2002 i el premi Sant Joan de Caixa Sabadell per Terres promeses al 2010.

A la Biblioteca trobaràs

Sobre els plaers: manual de l’optimista / Joan Barril. Edicions 62, 2009