Incorporem al nostre fons, Indago i Origen, del fotògraf Yurian Quintanas

La secció de fotografia de la Biblioteca està d’enhorabona. Ampliem la secció amb dos llibres del fotògraf Yurian Quintanas, resident actualment a Tona.

Més enllà d’assaigs imprescindibles dins de l’àmbit fotogràfic com “La cámara lúcida” de Roland Barthes, “Sobre la fotografia” de Susan Sontag, el “Criterio fotográfico” de Xavier Miserachs o “Historia de la fotografia” de Beaumont Newhall, els fons de la Biblioteca compta amb alguns llibres de fotògrafs/es. Ara, s’incorporen “Indago” i “Origen”.

«Indago» és un treball fotogràfic que neix de la contemplació del medi natural i de les seves aparences. Imatges en blanc i negre que evoquen la nit i ens parlen de la relació entre home i natura, la vida i la mort o l’aparença física de les coses. Una obra, oberta a interpretacions.

«Origen», és un projecte fotogràfic que ens apropa a l’experiència personal, a la llibertat metodològica i creativa dels seus autors, Martí Gasull, Yurian Quintanas i Salvi Danés.

Yurian Quintanas

Nascut a Amsterdam l’any 1983, de pare català i mare holandesa, Yurian passa la seva infància a Banyoles. Després de graduar-se com a tècnic superior en imatge i cursar l’especialització en fotoreportatge a IDEP, va tenir l’oportunitat d’assistir a fotògrafs de National geographic com Tino Soriano i Annie Griffiths Belt.

El 2007 comença a realitzar els seus propis projectes. Ha estat guardonat amb premis i beques com són: el 1r premi del Magazine de la Vanguardia (2007), la beca dels “XIII Trobades Internacionals de Foto-periodisme de Gijón” (2009), la beca de Magnumphotos workshops amb Chien-Chi Chang (2009), una menció d’honor en els “Travel Photographer of the Year” (2011), la selecció per Descubrimientos Photoespaña (2011), ser finalista de la beca Fotopres (2013), el premi SFR Jeunes Talents de ParisPhoto (2014) o el premi Open Call dels Encontros da Imagem (2015).

Burn Magazine, Foto a Foto, Bonart, Descobrir Catalunya, Fotografia Magazine, F-Stop Magazine, Piel de Foto, Lens Culture, Positive Magazine i Ojo de Pez son alguns dels mitjans on ha publicat.