Fuig, bèstia! Hora del conte per la Salut Mental

El proper 6 d’octubre a les 18h podeu assistir a l’hora del conte Fuig bèstia!, a la Biblioteca. La mOn mas serà l’encarregada de donar veu a aquesta narració que s’emmarca en el Dia Mundial de la Salut Mental, establert el 10 d’octubre.
Una història que permetrà apropar la realitat de la salut mental als més menuts i als seus familiars. Un conte que ens parla de la importància de cuidar-nos i de donar suport a aquells que més ho necessiten.

Fuig, bèstia! ens aproxima a la tristor, un sentiment absolutament normal i necessari per a l’ésser humà. Tots ens podem sentir tristos o melancòlics, però aquests sentiments, sovint, duren poc. A la Dolça però, se li ha ficat a l’estómac la Fera dels Ais i tothom al regne té por d’apropar-s’hi. El seu pare, el rei, no sap què fer per ajudar-la, fins que un dia arriba un mercader de terres llunyanes que obrirà una escletxa d’esperança per a la Dolça.

Aquesta sessió és una adaptació lliure d’un conte de la Paulina Vergés De Echenique anomenat Sa Dragonera editat per Sirpus. La pintura que il·lustra aquesta notícia és obra de la coreana Me Suk Lee.

La Salut Mental a la comarca d’Osona

El 10 d’octubre es celebra el Dia Mundial de la Salut Mental amb l’objectiu d’apropar el coneixement sobre els trastorns mentals a la ciutadania i conscienciar-los sobre aquestes malalties.

Els actes programats estan coordinats per la FCMPPO amb el suport de: Associació de Familiars de Malalts Mentals d’Osona (AFMMO), Universitat de Vic (UVic), Consorci Hospitalari de Vic (CHV) i Biblioteques d’Osona.