Ens deixa l’actor Robin Williams, la biblioteca el recorda amb els seus films

L’actor Robin Williams ha mort als 63 anys al seu domicili, al nord de Califòrnia. “He perdut el meu marit i el meu millor amic, i el món ha perdut un dels seus artistes més estimats i un dels éssers humans més bells“, ha dit l’esposa de Williams, Susan Schneider.

Robin McLaurin Williams era fill de la model Laura Williams i de Robert Williams, executiu de l’empresa d’automòbils Ford. Va estudiar interpretació a la Juilliard School de Nova York, compartint estudis amb Christopher Reeve, qui es va convertir en un dels seus millors amics, i a la Universitat de Marin, Kentfield, Califòrnia.

Al 1977 Robin Williams debuta a la TV, amb la sèrie d’humor “Laugh-In”. Un any després es converteix en el protagonista de la teleserie “Mork i Mindy“. Aquesta emissió li va concedir la popularitat als Estats Units i un Globus d’Or com a millor actor de comèdia de televisió pel seu paper de Mork.

En el seu primer paper cinematogràfic com a protagonista, Robin Williams dóna veu a “Popeye” (1980), pel·lícula dirigida per Robert Altman. Als anys 80 intervé en títols com “El Món Segons Garp” (1982), pel·lícula de George Roy Hill basada en una novel·la de John Irving, “Un Rus A Nova York” (1984), film de Paul Mazursky, “Good Morning, Vietnam” (1987) de Barry Levinson, o “El Club Dels Poetes Morts” (1989), film dirigit per Peter Weir amb el que va ser nominat al premi Oscar per la seva interpretació del professor John Keating. Amb anterioritat havia estat candidat a l’Oscar amb “Good Morning Vietnam“, pel·lícula amb la que va ser guardonat amb un Globus d’Or.

La dècada dels 90 va resultar més prolífica per Williams, va aconseguir guanyar un Oscar per “El Indomable Will Hunting” (1997), pel·lícula dirigida per Gus Van Sant on interpreta al psicòleg Sean McGuire, i va ser nominat per “El Rei Pescador” (1991), film de Terry Gilliam. En aquest període també va aconseguir tres Globus d’Or. Un per “El Rei Pescador“, un altre per la comèdia amb falsa identitat “La Senyora Doubfire” (1993) i el tercer, rebut pel seu treball posant veus en la pel·lícula d’animació “Aladdin” (1992).

A la Biblioteca trobaràs tres pel·lícules amb Robin Williams com a protagonista

El Indomable Will Hunting / Gus Van Sant. Lauren, 1999