El disc del mes, I go back home, de Jimmy Scott

Malgrat que avui, el consum de música és més digital que físic, la Biblioteca disposa d’una selecció musical, cuidada i acurada, en format cd. Ens hem proposat rescatar de l’oblit, aquells discos que ens emocionen cada vegada que els escoltem.

Avui, el disc del mes és I go back home, de Jimmy Scott. Des del primer dia que va caure a les nostres mans, va passar a ser un dels discos de la Biblioteca. La seva veu, dolça i trencada, commou des de la primera escolta.

I Go Back Home conté dotze temes que combinen la delicadesa i la força de la veu de Little Jimmy Scott. El disc, gravat amb ús de l’orquestra, amb cordes, repassa alguns dels seus èxits.

Little Jimmy Scott (1925-2014) navega entre el jazz actual i el clàssic. Amic íntim de Billie Holiday i Charlie Parker, a causa de la síndrome de Kallman la seva veu mai va arribar a madurar. Desconegut pel gran públic, però autor de grans àlbums de jazz vocal des que va començar el 1948 amb l’orquestra de Lionel Hampton, va cantar no en una sinó en dues preses de possessió presidencials, amb quaranta anys de diferència, i per a presidents dels dos partits (Eisenhower el 1953 i Clinton el 1993).

Músics des de Dinah Washington fins a Lou Reed han lloat la seva veu; aquest últim va qualificar-la com “la més extraordinària” que havia escoltat a la seva vida. Madonna va dir una vegada que Scott era “l’única veu que m’ha pogut fer plorar”.