Dones, cultura i premis, Tona amb l’eliminació de la Violència envers les Dones

El 25 de novembre és el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Per a commemorar-ho diferents entitats i associacions duen a terme iniciatives de sensiblització i visibilització. Tona ofereix una agenda exhaustiva durant aquest mes, que no us podeu perdre. A continuació les detallem junt amb uns concursos on pots participar i mostrar la teva creativitat i compromís per unes relacions d’igualtat.

Llegeix el Manifest Institucional del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.

Agenda de Tona

8 de novembre, a les 11:30h
Centre d’Interpretació el Camp de les Lloses
Conferència Las mujeres en la Edad del bronce en Grecia a càrrec de la Dra. Sandra Lozano

21 de novembre, a les 20:00h
Centre d’Interpretació el Camp de les Lloses
Conferència i audició de música Les dones en el jazz: la història d’una discriminació a càrrec d’Ot Ordeig Andreu.

Del 23 de novembre a l’11 de desembre
Punt Jove de Tona, La Canal, Aula Oberta, CAP, Biblioteca Caterina Figueras i Centre d’Interpretació el Camp de les Lloses.
Exposició  de cartells del concurs de cartells per a la  campanya del 25N, Dia Internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones.

25 de novembre, a les 11h
IES Tona

25 de novembre, de 16’30 a 19’30h
Punt Jove Tona

26 de novembre a les 10’30h
Escola Vedruna de Tona

27 de novembre a les 21:30h
Sala La Canal

Concert gratuït de Big Mama & Sister Marion en motiu de la celebració del Dia contra la Violència de Gènere. Cal recollir invitacions a l’OAC de l’Ajuntament de Tona, Centre d’Interpretació del Camp de les Lloses i Associacions de Dones de l’Osona Sud.

29 de novembre a les 12h
Centre d’Interpretació del Camp de les Lloses
Inauguració de l’exposició col·lectiva: Menjar abans i ara. El paper de les dones.
Lectura del manifest contra la violència envers les dones i presentació del concurs de microrelats, Igualtats /Desigualtats de gènere.

Concursos i exposicions

VicDones-SIAD Osona, SIAD Manlleu, Polítiques d’igualtat de l’Ajuntament de Torelló i Mancomunitat La Plana, proposa per als majors de 16 anys la realització d’un espot de 20 o 30 segons de durada, amb continguts que fomentin valors contraposats a les violències masclistes. Es podran lliurar els treballs fins al 2 de desembre, la dotació dels premis és de 500€ per al primer seleccionat i 300€ per al segon. Consulta les bases.

La Generalitat de Catalunya promou el Concurs de microrelats, per unes relacions en igualtat. El termini de presentació de treballs finalitza el 16 de novembre. Amb un màxim de 420 caràcters has de mostrar un relat de relacions de parella basades en el respecte i la igualtat. Consulta les bases

La sala d’exposicions de Can Sebastià acollirà l’exposició de fotografies de Chami González, Dones a l’ombra. Contra la violència vers les dones.