Projecció de Pelikan Blue. Gràcies a Donaveu, i DocsBarcelona, arriba el cinema documental a la biblioteca

Arriba el 27 Festival Internacional de Cinema Documental de Barcelona. Gràcies a Donaveu, l’associació feminista de Tona, i a DocsBarcelona, podrem gaudir, de la projecció de dues pel·lícules, el 7 i 9 de maig a les 20.30 h, a la Biblioteca Caterina Figueras. El preu de la sessió és de 4 €, el pack del festival té un cost de 6 €.

El 7 de maig a les 20.30 h, es projectarà el documental d’animació, Pelikan Blue, una història nostàlgica i commovedora, del director hongarès László Csáki.

Els tres joves protagonistes: Ákos, Petya i Laci, volien viatjar a Occident, veure altres mons, però no era assequible per a ells. L’oportunitat va arribar gràcies al sistema que feien servir els ferrocarrils hongaresos per gestionar els seus bitllets internacionals, d’una manera molt poc tecnològica: tots estaven escrits a mà en paper i només estaven protegits per segells, per la qual cosa era possible fer-ne còpies mitjançant el paper carbònic Pelikan de color blau. Guiats per Akos i la seva ment analítica, els nois van idear un pla per falsificar els bitllets de tren amb lleixiu importat, paper indi i segells copiats.

El primer llargmetratge documental animat d’Hongria porta els espectadors al context posterior a la “cortina de ferro” dels anys 90, quan viatjar a Europa occidental era excessivament car. Al centre de la narrativa es troben tres amics que ideen un mètode enginyós per falsificar bitllets i fer assequible el viatge a tota una generació que anhela la llibertat.

László Csáki
László Csáki és un artista visual, animador i director de cinema d’animació independent, conegut pel seu estil únic de dibuix en pissarra. Diversos dels seus curtmetratges animats, documentals i curtmetratges han guanyat múltiples premis arreu del món. Té una àmplia experiència com a tutor d’animació en el departament d’Animació de la Universitat Metropolitana de Budapest (METU). Viu i treballa a Budapest.

DocsBarcelona a Prop, és una iniciativa que apropa la programació del DocsBarcelona, a diferents poblacions de la província de Barcelona, gràcies al suport de la Diputació de Barcelona.