Adéu a l’artista i escriptora trans, Roberta Marrero

POEMA PARA GENTE CIS

Quiero mi foto de primera comunión con un vestido de
princesa
Mi foto de bautizo vestida de rosa
La del colegio con falda y rebequita
La de carnavales vestida de bruja

Quiero una foto con mi madre en la que no vaya vestida
de niño
Una en la que ella sonría orgullosa
Quisiera que mi padre hubiese dicho “amo a mi hija”

Marcos de fotos de Hello Kitty, de Barbie, de Frozen
Recuerdos sin melancolía, jaulas sin pájaros
Una vida como la tuya querido lector lectora cis

Avui volem recordar a l’escriptora i artista visual canària, resident a Madrid, Roberta Lucía Marrero Gutiérrez. Es va suïcidar el 17 de maig de 2024, amb 52 anys.

Roberta Marrero, referent en la lluita pels drets del col·lectiu LGTBIQ+ va escriure assaig i poesia, però també va transitar per altres terrenys creatius com el cinema i la música, va exercir de cantant, dj i actriu.

La seva obra gràfica es mou entre l’art pop, el surrealisme i l’art conceptual. Es desenvolupa en múltiples línies i motius, des de la imatgeria religiosa al fetitxisme, passant per la cultura pop, el còmic o el cinema independent americà, però també sobre el transvestisme, la identitat, la política o la seva pròpia biografia.

La seva obra literària es pot llegir com un mirall de les seves inquietuds, obsessions i vivències. Els seus temes, la mort, l’amor, el desig, el tabú i l’ocult, amb un caràcter autobiogràfic marcat.

El 2022 el Govern de Canàries li va dedicar el Dia de les Escriptores en reconeixement a la tasca i qualitat literària d’una autora l’obra de la qual relata la llibertat i la solidaritat dins de la comunitat LGTBIQ+. Us convidem a visitar el perfil que ha creat la Biblioteca de Canarias, per a aproximar-vos a la seva figura.

Tot i que no hi ha millor manera d’aproximar-se al seu món, que llegint-la.