Una activitat familiar per a totes les apassionades de mirar el cel i les estrelles

Si sovint mires al cel, si tens curiositat per les estrelles i els mons que ens envolten, no et perdis l’activitat familiar que tenim preparada per al 16 de maig a les 18 h, Som el centre de l’Univers o un planeta qualsevol?

L’activitat, emmarcada en el 550è aniversari del naixement de Nicolau Copèrnic, l’astrònom polonès que va formular per primera vegada una cosmologia heliocèntrica, que desplaçava la Terra com a centre de l’Univers, la porta a terme, Rat Parellada Llobet llicenciada en pedagogia i divulgadora de l’astronomia, i Carles Schnabel Gimeno, llicenciat en biologia, dedicat a la recerca i a la divulgació de l’astronomia. Ambdós creadors de Planetari Fora d’Òrbita i Observatori Astronòmic del Parc del Garraf.(TW @PlanetariCat)

Partint de la pregunta, som el centre de l’Univers o un planeta qualsevol? Jugarem a comparar la Terra com a centre de l’univers i com a planeta que gira al voltant del Sol, i ens posarem en la pell de dos grans astrònoms, d’Aristarc de Samos, que dos-cents setanta anys abans de Crist, ja va proposar que la Terra es mou, i en la de Copèrnic, que ho va confirmar gairebé dos mil anys més tard. També coneixerem el moviment dels planetes, la rellevància del zodíac en el camí dels planetes, del Sol i de la Lluna…

Una trobada per als amants de l’astronomia, que es pot realitzar gràcies al Servei de Biblioteques de la Diputació de Barcelona.