Acompanya’ns a la presentació del llibre, El major maestro, el tiempo de Lope de Vega

El proper 6 d’abril a les 19h, acompanya’ns a la presentació d’una nova edició de la comèdia de teatre El mejor maestro, el tiempo de Lope de Vega Carpio, que durà a terme la Doctora en Filologia Hispànica, Íngrid Vindel, L’acte comptarà amb l’assistència de l’escriptor Ginés Mulero.

El major maestro, el tiempo conceptua la idea, tan pròpia en Lope de Vega, com universal en la història, de la injustícia que crea l’abús de poder davant el poble. Una fórmula clàssica del teatre barroc que ens permet analitzar el despotisme de la noblesa i el contrapunt social que demana una presència justa, pròxima i humana dels governants a les necessitats de la gent. Un text sense dificultats de comprensió, fins i tot per als més joves.

El mejor maestro, el tiempo és la història i la desventura d’un rei. La supèrbia dels seus fills provoca una insurrecció del poble que els obliga a fugir a terres llunyanes per salvar les seves vides i buscar un bon mestre per a la bona educació dels prínceps. Disfressats com un alcalde, un jardiner i una pagesa, amb la humilitat i la intervenció del temps com a millor mestre, els prínceps aconseguiran restablir l’amor del seu poble, recuperar el reialme i contraure noces dignes de la seva condició.

L’editora

Nascuda a Barcelona i veïna de la comarca, Íngrid Vindel és Doctora en Filologia Hispànica. Exerceix des de fa vint anys com a professora de llengua i literatura i és autora de nombrosos articles en diverses revistes especialitzades en literatura medieval i barroca.

A la Biblioteca trobaràs