Terra d’esquelles, quarta novel·la de l’escriptor tonenc Albert Canadell

L’artesà, joier i escriptor de Tona, Albert Canadell Vilalta, publica la seva darrera novel·la Terra d’esquelles (editorial Emboscall). Una obra que indaga en la recerca personal, d’unes persones per recuperar l’equilibri existencial que van perdre en ser desarrelades del seu lloc natural, al qual, malgrat tot, no renuncien, ja sigui perquè aspiren a tornar-hi o perquè somien reconstruir-lo.

Albert Canadell Vilalta va donar a conèixer una àmplia selecció de la seva obra poètica al recull antològic Del zenit (emboscall, 2002), mentre que la seva narrativa comprèn títols com Òpal de foc, Els camins del mandala (emboscall, 2000 i 2005) i Inesperat Walden (Premi Armand Quintana de Calldetenes 2012; Témenos, 2013); també és autor d’algunes obres teatrals inèdites.
L’escriptura de Canadell, més enllà de la diversitat de gèneres en què es materialitza, té un fons comú, perquè s’inspira en les situacions viscudes per l’autor en la seva joventut, al llarg d’un periple que el portà a viatjar per diversos continents, sobrevivint amb els migrats ingressos que obtenia a través del material artesanal que ell mateix produïa i venia, tasca a la qual encara ara es dedica, tot i que establert des de fa anys a Osona.

Albert Canadell a Emboscall.

A la Biblioteca trobaràs

Els Camins del mandala / Albert Canadell. Vic: Emboscall, 2005
Del Zenit / Albert Canadell. Vic: Emboscall, 2002
Diari d’un il·luminat / Albert Canadell. Vic: Emboscall, 1998