Setmana de Cultura a Tona, presentació del llibre El cor de les llavors de Maria Lluïsa Latorre

L’escriptora i metgessa, Maria Lluïsa Latorre presentarà el seu darrer llibre, El cor de les llavors (Emboscall) a la Biblioteca Caterina Figueras de Tona, el proper 19 d’abril a les 19h. Un acte que ens permetrà endinsar-nos en la literatura, el procés de creació i els organismes transgènics, i conclourà amb un piscolabis i degustació de Cervesa del Montseny.

L’acte s’emmarca en la 9a Setmana cultural que viurà el municipi de Tona.

Sobre El cor de les llavors

Una història de ficció que proposa una anàlisi crítica dels organismes modificats genèticament. Una prestigiosa companyia de Boston del sector de la imatge mèdica, davant la disjuntiva de comprar una empresa de llavors transgèniques, contracta la doctora barcelonina Laura Alemany, una experta en el tema, com a assessora de la Junta Directiva.

Al llarg dels capítols, la protagonista desgrana per a un auditori molt atent aspectes aparentment tan dispars com la revolució verda, la contaminació dels camps de cultius convencionals per fuites de material transgènic, els riscos potencials de consumir aliments transgènics, les conseqüències de l’ús intensiu de l’herbicida glifosat i el fet que n’hagin aparegut herbes resistents, o els possibles danys a insectes beneficiosos per a l’ecosistema. Posa l’èmfasi en la idea del sòl com una estructura viva, dinàmica i receptora de vida i la necessitat d’una agricultura que el preservi. També deixa clar que l’agricultura transgènica, a més de totes les incerteses que suscita, és la continuació del model d’agricultura intensiva actual, que es basa en un alt consum d’aigua i energia fòssil, en l’ús de productes fitosanitaris i fertilitzants a gran escala i en grans extensions de monocultius.

Sobre Maria Lluïsa Latorre

Maria Lluïsa Latorre Casellas va néixer a l’Esquirol el 28 de febrer de 1961. Als cinc anys va anar a viure a Vic amb la seva família i va compaginar els estudis ordinaris amb activitats com piano, mecanografia i dansa. Als divuit anys va cursar estudis de medicina a Reus i els va acabar l’any 1985. Del 1979 al 1989 va ser teclista del grup de rock Duble Buble. El 2006 va publicar la seva primera novel·la, Els peons de l’assassí, una història d’intriga que té lloc a Nova York i Barcelona. La vida d’una guaridora en el context de la cacera de bruixes és el tema central de la seva segona novel·la, De Susqueda a Tübingen. Diari d’una metgessa, publicada el juny del 2010. El seu tercer llibre, Dones invisibles. 50 retrats de dones que han canviat la història sense que la història ho reconegui, va sortir a la llum l’abril del 2011. Actualment resideix a Tordera, on exerceix de metgessa al Centre d’Atenció Primària des de fa vint anys.

A la Biblioteca trobaràs

Els Peons de l’assassí / Maria Lluïsa Latorre. Emboscall, 2006
De Susqueda a Tübingen: diari d’una metgessa / Maria Lluïsa Latorre. Osedi, 2010
Dones invisibles / Maria Lluïsa Latorre. Viena, 2011.

Web oficial de Maria Lluïsa Latorre