Nova activitat de la Biblioteca, entrevistes virtuals amb escriptors

Endinsant-nos en la tardor la Biblioteca ofereix una nova activitat, Entrevistes virtuals amb escriptors, gràcies a la iniciativa impulsada pel servei de Biblioteques de la Diputació de Barcelona.

Aquest nou espai que tindrà lloc a la Biblioteca Virtual us permetrà enviar les vostres preguntes als autors convidats i descobrir, com si es tractés del club de lectura, el seu procés creatiu, les curiositats d’una obra determinada, etc. Per a participar no cal validar-se, només ser major de 14 anys i omplir el formulari que trobaràs a la Biblioteca Virtual durant el període establert per la organització. Tancat el termini, es publicaran les respostes de l’autor convidat a la mateixa web.

Des de la Biblioteca anunciarem qui serà l’autor escollit, oferirem informació sobre l’escriptor i la seva obra i els llibres que podeu trobar a la Biblioteca. Com sempre, també us oferim el servei de préstec interbibliotecari per tal de facilitar-vos la lectura d’aquella obra que no forma part del nostre fons.

El primer dels autors convidats és Albert Sánchez Piñol, autor de Victus. Teniu temps per a enviar les vostres preguntes de l’1 al 24 d’octubre. (Pots veure les condicions de participació)

Sobre Albert Sánchez Piñol

Albert Sánchez Piñol nascut a Barcelona l’any 1965, va començar Dret a la Universitat de Barcelona per a posteriorment estudiar Antropologia, estudis que influirien en la seva escriptura literària. Com a antropòleg es membre del Centre d’Estudis Africans i ha col·laborat en la redacció d’anuaris per a enciclopèdies digitals. L’any 2000 escriu, fruit de la seva experiència, Pallassos i monstres, un assaig satíric sobre vuit dictadors africans.
La seva primera novel·la, La pell freda va aconseguir un gran èxit de crítica i de públic no només a Catalunya sinó internacionalment. Es va publicar en català l’any 2002 per la Campana i va ser traduïda al castellà per Edhasa. Aquest èxit ha estat refrendat posteriorment amb Pandora al Congo i Victus.

Facebook oficial d’Albert Sánchez Piñol.
Entrevista a La Vanguardia: Albert Sánchez Piñol: “La Barcelona de 1714 es el ‘far west’ de los catalanes“.
Entrevista a Albert Sánchez Piñol, a l’espai Literaturas.

A la Biblioteca trobaràs

La Pell freda / Albert Sánchez Piñol. La Campana, 2006