Les imatges d’un temps compartit al voltant de Els desposseïts de Ursula K. Le Guin

El 6 de juny es va produir la màgia, en aquest cas literària. La tertúlia amb l’editora i fundadora de Raig Verd, Laura Huerga, ens va permetre viure què és l’art de contar. Sentir-la parlar sobre els llibres que edita és sentir la passió per la literatura.

La conversa ens va fer transitar per mons de ciència ficció, Anarres i Urras, i per mons reals. A través del llibre Els desposseïts de Ursula K. Le Guin es va parlar de llibertat, educació, debats ètics, relacions, convencions socials, la por a la diferència, autoritat, rebel·lió, natura i esperança.

No volem perdre l’oportunitat de difondre el discurs que Ursula K. Le Guin, va pronunciar als “National Book Awards”.

El col·loqui també ens va portar a conèixer Raig Verd i alguns dels seus llibres d’assaig, com Temps de segona mà, la fi de l’home roig o La Guerra no té cara de dona, de la Premi Nobel de Literatura, Svetlana Aleksiévitx, on se’ns explica la història donant veu als seus protagonistes. També els llibres del Kenyià Ngũgĩ wa Thiong’o, un ferm defensor de la cultura, que considera que la pitjor opressió que pot patir un poble és precisament la cultural, l’exterminació d’una llengua… Vam conèixer la seva darrera publicació, La revolució vertical i les seves memòries. Us deixem amb la conferència que va oferir al CCCB on parla de la seva trajectòria literària.

Àfrica, escriptura i emancipació Conferència de Ngũgĩ wa Thiong’o (VO En) from CCCB on Vimeo.

A banda d’assaig la tertúlia també va desembocar en el fet de compartir passions, en fer les coses per que hi creus, en la importància d’explicar històries. Va aparèixer Kafka i Herman Hesse i Tolstoi, i novel·les juvenils si és que hi ha pròpiament novel·les per a determinades edats, com Les pereres fan la flor blanca, de Gerbrand Bakker una novel·la d’aquelles que deixen empremta, que fan pensar… o la trepidant Qui tem la mort de Nnedi Okorafor, que mes enllà de l’aventura denuncia violències estructurals, la repressió, el racisme, el masclisme i les desigualtats.

Aquí les imatges d’un acte inoblidable.