L’anacronisme del sistema educatiu actual

Després de la conversa amb una de les persones que habitualment visita la Biblioteca, us fem extensible la seva recomanació. Una sèrie de videos del pensador Ken Robinson que reflexionen sobre l’educació i la manera en que ensenyem als nostres fills, amb uns mètodes que han variat poc des de l’època industrial. Una crítica lúcida al sistema educatiu, que planteja una modificació en favor d’una educació que es nodreixi (en lloc de desaprofitar) de la creativitat, i que s’opti per un canvi des de les escoles estandarditzades cap a l’aprenentatge personalitzat, on els talents naturals dels nens puguin desenvolupar-se.

A la Biblioteca també trobaràs

¿Para qué educar?: esbozo de una educación sistémica en un mundo cambiado / Wilhelm Rotthaus. Barcelona: Herder, 2004
Perill, nens : apunts d’educació 1994-2007 / Francesco Tonucci. Barcelona: Graó, 2012
Hacia una revisión crítica del pensamiento docente / Joe L Kincheloe. Barcelona: Octaedro, 2001