La cultura s’apropa a la gent gran, amb la iniciativa Bibliotecat en gran

Durant tots els tallers que tindran lloc els divendres 5 de novembre, 19 de novembre, 3 de desembre i 17 de desembre, de 10 a 11.30 h, hi haurà espai per a la recomanació de llibres, de música, de cinema, explicació d’històries, i activitats dinamitzadores que ens portaran a pensar i parlar sobre les nostres vides.

El primer taller, 5 de novembre, està dedicat al cicle de la vida. Explicació de contes, recomanació de lectures, escolta de música… ens durà a un viatge pel trajecte vital. El naixement, el creixement, les relacions amb els alttres, l’amor, la maduresa, la vellesa i la mort.

El 19 de novembre a través d’àlbums il·lustrats i de diverses dinàmiques, reflexionarem sobre la mort. La mort d’un mateix, la mort dels altres i altres morts (eutanàsia…).

El 3 de desembre, a través de contes que totes coneixem, ens qüestionarem els estereotips sexistes. Com es presenten els homes i les dones en els contes tradicionals, ens portarà a parlar sobre les actituds i comportaments d’abans i d’avui.

L’últim taller, el 17 de desembre, està dedicat a la migració. Un còmic sense paraules, que ens narra el viatge i la vida d’una persona en un país aliè, acompanyat d’una activitat dinamitzadora ens farà parlar sobre el procés migratori i el que significa.

Biblioteca’t en gran és en una iniciativa promoguda per l’Ajuntament de Tona, la Regidoria de Drets socials i cohesió, la Mancomunitat la Plana i la Biblioteca. Un projecte que vol donar veu a les persones grans i a les seves experiències.