La Biblioteca està d’aniversari, 20 anys de cultura a Tona

La setmana vinent del 8 al 12 de juliol la Biblioteca Caterina Figueras de Tona celebra el seu 20è aniversari, per això us convidem a participar en les activitats programades, que van des d’un col·loqui amb Carles Padrós i Carles Puigferrat sobre el llibre: Tona. Recull gràfic 1890-1978, a un taller de manualitats, una hora del conte, vespre de cinema i un concert de música amb els alumnes de l’Escola Municipal de Música de Tona com a fi de festa.

Els actes de celebració es realitzen durant aquest calurós mes d’estiu perquè va ser al juliol del 1993, amb la remodelació i l’acondicionament de les antigues escoles, quan es va inaugurar la nova Biblioteca del municipi.
El nom d’aquest espai cultural té el seu origen en el mallorquí i estiuejant tonenc, Antoni Figueras i Cerdà, el responsable de finançar la construcció de les antigues escoles públiques del municipi, paralitzades fins llavors per falta de fons. Antoni Figueras i Cerdà, que va viure a Puerto Rico i Barcelona, va cedir les escoles i altres terrenys de la seva propietat a l’Ajuntament. Com a forma de recordar a la seva filla morta per tifus a Barcelona, l’any 1923, es va inscriure a l’entrada principal de l’edifici “Catalina Figueras in Memoriam”.