Inscriu-te a un laboratori científic, la Biblioteca amb la Setmana de la Ciència

El pròxim 12 de novembre a les 17.30h vine a experimentar i divertir-te amb la ciència. Un laboratori científic creat des de la Biblioteca i adreçat a infants a partir dels 6 anys i les seves famílies, al que ja et pots inscriure

Realitzarem experiments amb paper que et podràs emportar a casa. Farem una escopeta d’aire amb la que descobrirem la importància de la vibració. Construirem un peix a la peixera i veurem com funciona el nostre cervell i els nostres ulls. Realitzarem un pallasso escalador que ens mostrarà la força de fricció, una pilota ballarina que evidencia la importància del raig d’aire, i un telèfon que desvetllarà el sentit del so, de l’aire i la vibració.

Si vols acompanyar-nos ja et pots inscriure. Les inscripcions són limitades. Un cop realitzada la inscripció i en cas de no poder assistir us agrairem que ens ho comuniqueu. Si no esteu segurs de poder participar és preferible que us espereu a omplir el formulari.

Aquesta activitat està emmarcada dins la Setmana de la Ciència 2019, que se celebra a Catalunya del 8 al 17 de novembre. Una setmana amb moltes activitats de divulgació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics…

Els temes centrals d’aquesta edició són d’una banda, la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, i, de l’altra, referents de diversos camps de coneixement com ara l’ecòleg Ramon Margalef, de qui es commemora el centenari del seu naixement; l’enginyer i inventor Narcís Monturiol, amb motiu del bicentenari del seu naixement; Margaret Hamilton, qui va liderar el desenvolupament del programari de navegació on-board per al Programa Espacial Apollo, amb motiu del 50è aniversari de l’arribada de l’home a la Lluna; i el polifacètic Leonardo da Vinci, en commemoració dels 500 anys de la seva mort.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.