Incerta glòria de Joan Sales, amb la directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs

El dilluns 30 de setembre a les 20h, la directora de la ILC (Institució de les Lletres Catalanes), professora de literatura a la Universitat de Barcelona i comissària de l’Any Sales, Calders, Tísner 1912/2012, Laura Borràs, serà a la biblioteca de Moià per participar al club de lectura dedicat a Incerta glòria de Joan Sales. La novel·la Premi Joanot Martorell de 1955, és una novel·la dividida en quatre parts, que té com a centre neuràlgic la guerra, presentada des de la perspectiva dels vençuts.

Aquesta obra és l’encarregada d’inaugurar les tertúlies literàries de la Biblioteca de Moià, essent ja la 13a edició consecutiva, amb un bagatge de més de 100 títols comentats i discutits. Per aquells interessats us recordem que les tertúlies a Moià es realitzen l’últim dilluns de cada mes a les 8 del vespre. La inscripció és gratuïta.  Per a més informació us podeu dirigir a la biblioteca de Moià, trucant al telèfon 93-830-06-74, a través de facebook.

Sobre Joan Sales

Joan Sales (Barcelona, 1912-1983) novel·lista, poeta, traductor i editor.

Després d’un exili de nou anys, a causa de la seva participació en la Guerra Civil espanyola, esdevé un dels editors més eficaços en la represa cultural catalana. El 1955 és un dels fundadors d’El Club dels Novel·listes, una col·lecció que es transforma més tard en l’editoral Club Editor, la qual, sota la seva direcció, publica algunes de les novel·les que marquen fites en la narrativa catalana de postguerra, com La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda o Bearn, de Llorenç Villalonga, entre d’altres.

La seva obra més ambiciosa, la novel·la Incerta glòria, evoluciona des d’una primera versió de 335 pàgines publicada el 1956 a una de definitiva de 910 pàgines el 1971, que revisa encara dos anys abans de morir. Considerada una de les grans novel·les de la literatura catalana del segle XX, és guardonada amb el Premi Joanot Martorell (1955), el Premi Ramon Llull (1968) i el Premi Ciutat de Barcelona (1970). El 1976 publica la recopilació epistolar, Cartes a Màrius Torres (1936-1941), una obra que aporta dades d’interès per aprofundir en la personalitat dels dos autors i en l’atmosfera enrarida de la Catalunya de l’època.

A la Biblioteca trobaràs

Incerta glòria / Joan Sales. Club editor, 2007
Cartes a Màrius Torres; seguides de: Viatge d’un moribund / Joan Sales. Club Editor, 2007