Francesc Català Roca a la Pedrera

Del 19 de juliol al 25 de setembre, de dilluns a diumenge de 10 a 20h, la sala d’exposicions de CX La Pedrera, ofereix gratüitament l’exposició del fotògraf Francesc Català Roca. La mostra es centra en les seves imatges en blanc i negre, que inclou tant la fotografia documental dels anys cinquanta i seixanta, com la fotografia d’arquitectura, faceta més desconeguda pel gran públic.

Francesc Català Roca (Valls, 1922 – Barcelona, 1998) és un dels noms més destacats de la fotografia europea contemporània. Va plasmar la vida quotidiana de l’època amb instantànies, va recórrer i conèixer profundament Espanya i va ser testimoni d’excepció dels canvis que transformaven el país.
Impulsor d’una nova manera d’entendre la fotografia, allunyada de qualsevol tipus de manipulació, Català-Roca va aportar nous registres al llenguatge del reportatge fotogràfic del nostre país i va recórrer a l’ús de publicacions com a espais per donar visibilitat i difusió a la seva obra.