Els Joglars compleixen 50 anys

El Nou Teatre Alcalá de Madrid acollirà, a partir del proper dijous, 1 de setembre, la reposició del Nacional (muntatge estrenat al 1993) per commemorar el 50.º aniversari de la creació de Els Joglars.

La veterana companyia teatral va ser fundada al 1961 per Carlota Soldevila, Anton Font i Albert Boadella; a l’any següent van realitzar la seva primera representació pública de dues mimodramas al Palau de les Nacions de Montjuïc a Barcelona. Al llarg dels seus cinquanta anys d’existència, Els Joglars sempre han mantingut un esperit crític amb tots els governs amb els que els ha tocat viure, i han ridiculitzat en les seves obres a polítics de tots els signes i colors, des de Franco fins a Jordi Pujol, passant per Felipe González o Pasqual Maragall. També han ironitzat àcidment amb personatges culturals com Salvador Dalí o Josep Pla.

Per conèixer més detalladament la trajectòria de Els Joglars, podeu visitar el portal creat per la Biblioteca Virtual Miguel Cervantes, on s’ofereix entre altres materials, fragments audiovisuals de diversos muntatges i una entrevista amb Albert Boadella.

Els Joglars. Pàgina oficial.
Portal dedicat als Joglars, creat per la Biblioteca Virtual Miguel Cervantes.