Recursos digitals

El coneixement humà a un sol clic

Una empresa espanyola, Digibis, ha fusionat en una sola aplicació el coneixement humà. A través d’una pàgina web es pot accedir a la recentment inaugurada Digital Public Lbrary of America (DPLA), una base de dades que aglutina informació entre d’altres: de la Biblioteca del Congrès d’Estats Units, l’Internet Archive i coleccions de fitxers digitals procedents de museus, llibreries… i de forma conjunta a Europeana, que reuneix milions de documents procedents d’institucions i arxius de diferents països europeus. L’encarregat d’aquest projecte és Xavier Agenjo, qui fóra responsable d’automatitzar tots els arxius de la Biblioteca Nacional.