El Club de lectura comença a caminar

Avui dijous 7 de novembre a les 18.30h ens trobem en una nova edició del Club de lectura. Després d’uns anys d’aturada l’activitat insígnia de les biblioteques torna a caminar a Tona, cada primer dijous de mes. L’aforament està complet, si algú està interessat a participar s’ha de dirigir a la Biblioteca i la tindrem en compte si es produeix alguna baixa.

La programació de lectures ha sorgit del mateix grup de persones participants, a través de propostes individuals que s’han recollit i s’han votat. La primera lectura que comentarem avui serà El Violí d’Auschwitz (Labutxaca, 2010) de la vigatana Maria Àngels Anglada. La següent serà l’obra d’Emile Zolà Jo acuso (Angle Editorial, 2019).

La trobada literària, d’1h aproximada de durada, seguirà el cicle escolar, d’octubre a juny. Seran tots els participants qui comentaran l’obra i de forma trimestral, un autor, traductor i/o editor ens acompanyarà. En aquestes ocasions les trobades seran obertes a tothom.

Sobre El Violí d’Auschwitz

Una petita obra mestra commovedora, que proclama la pervivència de la dignitat humana sota les circumstàncies més obscures.

Un cop reclòs al camp d’extermini d’Auschwitz, en Daniel, un luthier jueu, amaga als nazis el seu ofici. Per sobreviure els diu que és fuster, una feina amb una utilitat pràctica que li permet resistir les condicions de vida infrahumanes i ajornar així la seva probable «eliminació». Gran aficionat a la música clàssica, el comandant del camp descobreix la veritable professió d’en Daniel i aleshores el sotmet a una prova: li haurà de construir un violí que tingui un so perfecte. El lutier comença l’obra, però no es pot ni imaginar el càstig si no compleix bé el sinistre encàrrec.

Sobre Maria Àngels Anglada

Maria Àngels Anglada (Vic, 1930 – Figueres, 1999). Llicenciada en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona i coneixedora del món clàssic, va traduir textos del llatí i del grec al català. Va conrear diversos gèneres com la poesia, la narrativa, la crítica literària i l’assaig literari. Va col·laborar en diverses publicacions periòdiques. De les seves obres, destaquen: Les Closes, novel·la guanyadora del premi Josep Pla 1978, Sandàlies d’escuma, premi Lletra d’Or 1985, Columnes d’hores, recull de tota la seva poesia fins a l’any 1990, i, sobretot, El violí d’Auschwitz, novel·la elogiada tant per la crítica com pel públic, i Quadern d’Aram, a més d’un parell de llibres de relats sobre la mitologia grega adreçats als lectors joves.