Compra la teva entrada a la Biblioteca i visita el museu Pau Casals

La música fou com un mar en el qual vaig nedar com un peix petit…

El proper 23 d’octubre el Camp de les Lloses i l’Ajuntament de Tona, organitzen una visita guiada al Museu Pau Casals. Per tan sols 3€ pots gaudir d’una sortida cultural al Vendrell, centrada en la vida i obra del considerat com un dels grans músics del segle XX, Pau Casals. Un gran humanista, defensor de la llibertat, la justícia i la pau. El preu inclou la visita al museu i el transport.

Sobre Pau Casals

La seva carrera internacional s’inicia el 1899 a París, posteriorment viatjarà per tot el món. Els últims 34 anys de la seva vida els va viure a l’exili, enyorant la seva estimada Catalunya i la seva llar, situada a la platja de Sant Salvador, al Vendrell. Durant aquest temps d’exili va ajudar els refugiats del sud de França, va donar concerts benèfics i es va manifestar en favor dels seus ideals, alhora que continuava els seus festivals, les master classes i dirigia el seu oratori El Pessebre en la seva croada internacional per la pau.

Pau Casals sempre va tenir l’esperança de retornar a la seva terra, però, passats els 90 anys, ho va veure com una quimera. Va ser llavors quan decideix formalitzar en vida el seu llegat i s’inicien els tràmits per crear una Fundació que servís els més alts ideals de la música i els ideals humans als quals es va dedicar al llarg de la seva vida. Volia que la Fundació recordés i fomentés el compromís que tots hem de tenir com a éssers humans. Creia fermament que la música pot contribuir a fer d’aquest món, un món millor.

A la Biblioteca trobaràs

Discos

In memoriam Pau Casals / Lluís Claret; Violoncel·listes de Barcelona; Seon-Hee-Myong. Auvidis, 1994
Pau Casals: lo mejor. Sony, 1992