Club de lectura ‘”Biografia de la fam'”

En motiu del Dia de la Salut Mental, les biblioteques d’Osona organitzem un Club de lectura conjunt. En aquesta ocasió es realitzarà al Teatre Eliseu de Roda de Ter, el dia 25 d’octubre a 2/4 de 8 del vespre i serà conduït per Pasqual Bernat i Mar Vidal. El llibre escollit, que ja podeu passar a recollir a la Biblioteca, és Biografia de la fam, d’Amélie Nothomb.

Per a facilitar l’asistència hi haurà un autocar (gratuït) que ens portarà fins a Roda de Ter. Caldria confirmar a la Biblioteca, si esteu interessats en la utilització d’aquest mitjà de transport.

Sobre l’obra

Biografia de la fam és un llibre clarament autobiogràfic i, sobretot, una apologia encomanadissa de la gana. Tot i haver patit anorèxia durant dos anys, Nothomb ens explica la seva vida a través de la fam, i reivindica la voracitat i la golafreria en molts camps: fam de llengües, de llibres, d’alcohol, de xocolata, ànsia de bellesa i de descobriments sense fi. Amélie Nothomb té una “gana absoluta”, un desig mai satisfet que sembla no esgotar-se i que ens descriu en totes les seves formes, des de l´èxtasi fins a l´horror, amb dolor, amor, humor i lucidesa, mentre desdibuixa la complicada paradoxa de l´existència. Biografia de la fam és segurament el llibre més sincer i honest sobre la seva infància, que Amélie Nothomb ja evocava a Metafísica dels tubs i Un sabotatge amorós, prolegòmens de l’extraordinària experiència d’estupor i tremolors.

Sobre l’autor

Amélie Nothomb va néixer l’any 1967 a Kobe, el Japó, en una família de diplomàtics belgues. La feina d’ambaixador del seu pare la va portar a passar la infantesa en llocs tan diversos com la Xina, Laos, Bangla Desh, Birmània i els EUA. Als disset anys s’instal·la a Bèlgica, on, malgrat ser el país d’origen dels seus pares, confessa haver patit un xoc social i cultural, i on s’inicia en l’escriptura. Autora prolífica que proclama tenir nombrosos manuscrits inèdits, Nothomb ha publicat, entre d’altres, Metafísica dels tubs, Cosmètica de l’enemic, Estupor i tremolors (Gran Premi de l’Acadèmia Francesa 1999), Antichrista, Biografia de la fam, Àcid sulfúric i Ni d’Eva ni d’Adam. En una enquesta feta per Le Figaro, Amélie Nothomb va ser escollida per trenta-cinc crítics literaris com la millor autora menor de quaranta anys.

A la Biblioteca trobaràs d’Amélie Nothomb

Antéchrista: roman / Amélie Nothomb. Paris: Albin Michel, 2003