Ciutat Fantasia, un laboratori familiar per aproximar-nos als clàssics

Durant la setmana de la família, a la Biblioteca vam viatjar al fantàstic món de la literatura infantil, en visitar l’Edifici dels Somnis, ubicat a Ciutat Fantasia. Infants i familiars vam descobrir els dotze atípics veïns que habiten aquest curiós bloc de pisos i els seus particulars mons:

La talpeta que vol saber qui li ha fet “allò” al cap; l’intrèpid Babar i els seus viatges; l’afable goril·la i la salvatge gateta; en Max, coronat “rei dels monstres”; els sinistres tres bandits; les entranyables aventures del petit ós i el petit tigre; els estranys marsupials que habiten la selva de Palòmbia, la incorregible Olivia; Yakari, el jove sioux; els hilarants Pettson i Findus; els habitants de la petita illa de Lummerland, i el carismàtic Petit Príncep.

Cada infant va escollir aquell personatge que més li captivava i, junt amb els seus parents, van aventurar-se en la descoberta de l’àlbum il·lustrat o còmic corresponent. Seguidament van escriure una carta al personatge escollit i varen enviar-la per correu postal seguint l’exemple del petit ós de Janosch. Qui ho sap, potser reben una contestació a casa ben aviat!

Agrair la participació de totes les famílies en una activitat que pretén aportar coneixement entorn d’alguns personatges clàssics de la literatura infantil i juvenil i redescobrir el plaer de rebre i enviar cartes tot creant un vincle entre l’infant i el personatge literari. Aquest laboratori familiar es basa en una creació de la Biblioteca Roca Umbert a la qual volem agrair també que posi a disposició de tothom aquestes eines tan valuoses de dinamització literària i artística.

Aquí podeu veure’n el reportatge fotogràfic. I si no vàreu poder assistir a l’activitat, us anotem a continuació les referències bibliogràfiques treballades tot convidant-vos a la Biblioteca a redescobrir aquests llibres que han esdevingut referents en la literatura infantil i juvenil:

La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap (1989, Werner Holzwarth & Wolf Erlbruch)

Babar  (1931, Jean de Brunhoff)

Cosita linda (2008, Anthony Browne)

Allà on viuen els monstres (1963, Maurice Sendak)

Els tres bandits (1962, Tomi Ungerer)

Histories del petit tigre i del petit ós (1979, Janosch)

Olivia (2000, Ian Falconer)

Pettson i Findus (1984, Sven Nordqvist)

Jim Botó i Lluc el maquinista (1960, Michael Ende)

El Petit príncep (1941, Antoine de Saint-Exupéry)

Marsupilami (1952 a Espirú i Fantàstic, André Franquin)