Centenari del naixement de Felip Vall, commemoració d’una vida dedicada a l’art

El 26 de maig de 1916 naixia a Tona, el pintor, decorador i dibuixant Felip Vall i Verdaguer. Estudia batxillerat a Mataró i amplia els seus coneixements a Barcelona, a l’escola Superior d’Arquitectura, a l’Escola de Belles Arts de Sant Jordi i a l’Escola Industrial, també a Paris a l’Ecole de Beaux-Arts. Entre les seves influències artístiques destaquen Josep Maria Marquès i Puig, Joaquim Mir i de forma especial Josep Maria Sert.

El 26 de febrer de 2016 s’inicia oficialment l’Any Vall, amb un acte inaugural, a les 20.30h a la sala de plens de l’Ajuntament. El primer de cinc actes d’homenatge a una figura cabdal de la cultura, el patrimoni i la història del poble. L’Any Vall ens permetrà apropar-nos a la vida i l’obra de Felip Vall i a la tasca de difusió del fons artístic que dur a terme la seva neboda, Mª Pilar Vall.
Els actes programats contemplen la taula rodona de l’acte inaugural, exposició de pintures i dibuixos a la Sala d’exposicions Can Sebastià, la conferència “El Felip Vall arqueòleg: reflexions sobre l’evolució de l’arqueologia, de la primera meitat del segle XX al primer quart del segle XXI”, la marató de Vikipèdia (inscripcions a la Biblioteca) i una visita guiada per Tona amb la inauguració d’una placa commemorativa de l’Any Felip Vall.

Més enllà dels actes programats a Tona, us convidem a assistir a l’exposició pictòrica i d’algunes maquetes VICCC Felip Vall Verdaguer i les voltes de la Catedral de Vic, que tindrà lloc a la Capella Fonda de la Pietat de Vic, al carrer Cardona, 10. La Capella Fonda compta amb una exposició permanent d’obres de Josep Maria Sert. L’acte inaugural tindrà lloc el dijous dia 17 de març a les 19h i es podrà visitar fins al 3 d’abril de 2016.

Web dedicat a la difusió de l’arxiu Felip Vall. Gestionat per Mª Pilar Vall.
Felip Vall i Verdaguer a Viquipèdia.
Exposició Felip Vall Verdaguer i les voltes de la Catedral de Vic
Un yacimiento arqueológico en Tona. Felip Vall i Verdaguer. Ausa, 1958: Vol.: 3 Núm.: 26

A la Biblioteca trobaràs

Articles publicats al Llibre de Tona, per o sobre Felip Vall i Verdaguer