Celebració dels 65 anys de Freddie Mercury

El passat 5 de setembre el mític cantant de Queen, Freddie Mercury, hauria complert 65 anys. Per commemorar aquesta data, s’ha organitzat una campanya a nivell mundial sota el nom de Freddie For A Day per lluitar contra la SIDA, malaltia que va acabar amb la vida del cantant el 1991.

El 5 de setembre de 1946 va nèixer Farooksh Bulsara (nom real de Freddie Mercury), a la illa de Zanzíbar, al costat de la costa de Tanzània. El seu pare, Borni Bulsara, treballava de caixer del Tribunal Suprem per al govern britànic. Mentre estava a l’escola de Saint Peter´s a Bombai, la seva tutora es va adonar del seu talent per a la música i li va recomanar que prengués lliçons de piano, i que s’apuntés a activitats de cor i teatre. Va ser llavors quan el jove Farookh va formar la seva primera banda, The Hectics.

Al 1962, als 17 anys, Freddie (que així era com l’anomenaven família i amics) es gradua amb les màximes notes en Art, Història i Anglés. Al 1963 s’inicia a Zanzíbar una revolució que fa que molts britànics abandonin el país, entre ells els Bulsara que marxen a Anglaterra.

Al setembre de 1966 va ser admès al Art Ealing College per estudiar Disseny Gràfic. Allà és on coneix al baixista Tim Staffel. Tim va portar a Freddie a un dels assajos del seu grup Smile, amb Brian May a la guitarra i Roger Taylor a la bateria. Abans de formar part de Smile, Freddie adquireix experiència com a cantant en diversos grups (Ibex, Wreckage i Sour Milk Sigui). A l’abril de 1970 s’uniria a Brian i Roger i formarien el grup Queen.

Freddie Mercury va editar també àlbums en solitari, Mr. Bad Guy i The Freddie Mercury Album. Juntament amb Montserrat Caballé va compondre l’àlbum Barcelona, el tema principal del qual va ser l’himne dels Jocs Olímpics de 1992 i ho va cantar a duo amb Montserrat el 8 d’octubre de 1988 a la ciutat comtal, sent l’última vegada que pujava a un escenari.

Freddie Mercury no va fer pública la notícia que tenia sida fins al 23 de novembre de 1991, morint dos dies després.

Queen oficial channel youtube.

A la Biblioteca trobaràs

Greatest hits / Queen. Hayes: EMI, 1981