300 onzes de setembre, commemoració del tricentenari a Tona

Aviat apareixeran els actes commemoratius que es realitzaran a Tona pel tres-cents aniversari del 1714. La Biblioteca com a part integrant de la comissió us avança que comptarem amb dos escriptors, Albert Villaró al juny i Andreu Martin al novembre.

Però mentre això no arriba aprofitem per a recomanar-vos d’una banda els iPunt del Tricentenari una col·lecció de 12 punts de llibre interactius que inclouen una mostra literària del 1714 fins a l’actualitat i una banda sonora que el contextualitza i acompanya, un treball realitzat pels nostres companys musitecaris, i d’altra banda l’exposició de gran format del Museu d’Història de Catalunya, 300 onzes de setembre, on es desvetllen les claus del procés històric que ha menat a la consolidació de l’Onze de Setembre com a Diada Nacional de Catalunya. Una exposició que recull la visió de la història del catalanisme, el record i les polítiques de la memòria seguint el fil dels fets del 1714, a través de recursos audiovisuals, escenografies i recreacions. Des de l’endemà de la desfeta fins a l’actualitat.

L’empresa tonenca Mobles Pirineus conjuntament amb Wasabis, ha estat l’encarregada de la producció i el muntatge d’aquesta exposició.

Per a saber més

A la Biblioteca trobaràs

L’Onze de Setembre, història de la diada (1886-1938) / Pere Anguera. Centre de’Història Contemporània de Catalunya: Abadia de Montserrat, 2008
La Guerra de Successió i l’Onze de Setembre / Joaquim Albareda. Empúries, 2000
1714: el setge de Barcelona / Guillem H. Pongiluppi, F. Xavier Hernàndez Cardona. Angle, 2012
Francesc Macià i Ambert, Bac de Roda (1658-1713) / Florenci Barniol, Jordi Vilamala. Ajuntament de Les Masies de Roda, 2007
La Dona a la finestra: el Born, 10 de setembre de 1714 / Vicenç Villatoro. Edicions 62, 2005
Lliures o morts / Jaume Clotet, David de Montserrat. Columna, 2012
Victus: Barcelona 1714 / Albert Sánchez Piñol. La Campana, 2013
Un Cadàver exquisit / Jordi Mata. Edicions 62, 2008
Història de Catalunya
Cicatrius de 1714 / Andreu Martín.
1714 / Jordi Sierra i Fabra; il·lustracions: Ignasi Blanch. La Galera, 2013
Vigatans i botiflers / Maria de Bell-lloc. Barcanova, 1992
Barcelona 1714: l’onze de setembre. Guió i dibuixos: Oriol Garcia i Quera. Còmic
El Cant dels ocells: l’11 de setembre de 1714 / conte d’Oriol Vergés; il·lustracions de Joma. La Galera, 2004