Trobada literària a la Biblioteca, Peguera i l’home de gel

El 25 d’abril a les 19.30h la Biblioteca us convida a una trobada literària entorn a la novel·la, Peguera i l’home de gel, de Ramon Soler i Riba. Un acte que comptarà amb la presència de l’autor.

Ramon Soler és fill de la colònia tèxtil del Guixaró, de la riba del Llobregat (Bergadà). Compagina la seva feina en aquest ram industrial amb l’escriptura, centrant els seus treballs en l’àmbit històric i comarcal. Peguera i l’home de gel (Pagès Editors) és la seva tercera novel·la, i la continuïtat de la història que va presentar fa tres anys a la Biblioteca, Peguera l’ànima d’un poble, on descriu l’ambient i la vida d’una colònia industrial catalana durant la primera meitat del segle XX, una narració amb amors i desamors en un ambient rural, envoltat de natura i silenci.

Peguera i l’home de gel conté una gran part de fets reals, extrets de les entrevistes que l’autor ha realitzat a persones de la comarca. Una història oral que esdevé un mosaic del que succeí al Berguedà entre els anys 1929 i 1937. Entre temps de República i de Guerra Civil.

Us convidem a que compartiu part del vostre temps amb nosaltres i la literatura, i recordeu que podeu accedir a les seves novel·les a través de la Biblioteca.