Sami Nair i Orhan Pamuk a Barcelona, al DO Europa

Avui dijous 27 de març a les 19h el politòleg francès d’origen algerià Sami Naïr conversarà amb Mònica Terribas dins del cicle D.O. Europa, sobre el present i el futur de la identitat europea al Born Centre Cultural de Barcelona. El dijous 3 d’abril serà el torn del novel·lista turc i premi Nobel de Literatura, Orhan Pamuk. L’entrada a les conferències és gratuïta fins a omplir l’aforament.

El cicle D.O Europa ha programat cinc converses obertes amb sis intel·lectuals, per a reflexionar sobre el concepte d’Europa i d’identitat europea, dels valors, de la creació d’un terreny comú on construir una realitat política, i de la defensa d’uns determinats drets. Aquest cicle forma part de les activitats programades pel Tricentenari BCN.

Sami Naïr

Sami Naïr, filòsof i sociòleg francès,és Doctor en Filosofia Política i Doctor en Lletres i Ciències Humanes, per la Universitat de Sorbona. Ha estat Catedràtic de Ciències Polítiques a la Universitat de París VIII des de 1980 i professor convidat a diverses universitats internacionals.

Les més recents són la Universitat Carlos III Madrid (2002-2006); la Universitat de València (1995-1998) i la Universitat de Lausana (1992-1994). Actualment és Professor-investigador a la Universitat Pablo Olavide de Sevilla on dirigeix el Centre Mediterrani Andalusí.

Durant els anys vuitanta va dirigir, juntament amb Simone de Beauvoir, la revista Els Temps Modernes i va ser editor cap de la revista L’Evènement Européen de 1987 fins a 1992. Al seu torn, és conferenciant en diversos instituts, centres de recerca, fundacions i universitats a Espanya, França, Itàlia, Gran Bretanya, Suïssa, tots els països del Maghreb, Egipte, Líban, Índia, Amèrica Llatina i Estats Units.

Ohran Pamuk

Orhan Pamuk, Premi Nobel de Literatura 2006, va néixer a Istanbul, Turquia, el 1952. Va cursar estudis d’arquitectura i periodisme, i ha passat llargues temporades a Estats Units, a les universitats d’Iowa i Columbia. És autor de vuit novel·les. El seu èxit mundial es va desencadenar a partir dels elogis que John Updike va dedicar a la novel·la El castell blanc. Des de llavors ha obtingut nombrosos reconeixements internacionals: el Premi al Millor Llibre Estranger a França, el Premi Grinzane Cavour a Itàlia i el Premi Internacional IMPAC d’Irlanda, els tres per Em dic Vermell. Amb la publicació de Neu, novel·la amb la que va obtenir al 2005 el Prix Médicis Étranger i on aborda el tema de la confrontació entre la cultura occidental i l’oriental, Orhan Pamuk va passar a ser objectiu dels atacs de la premsa nacionalista turca. L’obtenció del Nobel de Literatura va consolidar definitivament la seva projecció internacional, i els seus llibres ja s’han traduït a més de quaranta idiomes.

A la Biblioteca trobaràs

La Immigració explicada a la meva filla / Sami Naïr. Fundació Caixa Sabadell, 2002
El Castell blanc / Orhan Pamuk. Bromera, 2007
Em dic Vermell / Orhan Pamuk. Bromera, 2007