Notícies

La Xarxa de Biblioteques Municipals consolidada com una de les més importants d’Espanya i d’Europa

212 biblioteques i 9 bibliobusos, 2,2 milions de carnets, 17,8 milions de visites l’any, 12,5 milions de préstecs i 8,1 milions de documents al servei d’una població de 5 milions de ciutadans de les comarques de Barcelona, són les dades amb què la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona arribarà al final del mandat 2007-2011.

La superfície bibliotecària que suposa la Xarxa de Biblioteques Municipals equivaldrà, a juny de 2011, als 233.000 m2, això és l’equivalent a 39 camps de futbol. En el període 2007-2011 s’hauran obert 35 noves biblioteques i s’hauran realitzat 20 trasllats o ampliacions de serveis ja existents.

No només hi ha més biblioteques, sinó que aquestes són cada vegada més grans: per primera vegada, el 2009 les biblioteques van superar de mitjana els 1.000 m2.

La Xarxa, doncs, ha consolidat el seu creixement sostingut pel que fa a equipaments, però també en serveis i usuaris, malgrat un context econòmic advers. El president de la Diputació, Antoni Fogué, ha esmentat que «ara, un dels reptes és mantenir-la malgrat la crisi», i en aquest sentit ha afegit que s’està treballant en «millorar l’eficiència sense que augmenti el cost mitjà».