25 anys de joc i creativitat, feliç aniversari i per molts anys Guixot de 8

“Es por lo tanto necesario (…) que la bicicleta en desuso, se vuelva paloma y transmita  transformación a todo aquel que la mire”.

Fa 25 anys del naixement de Guixot de 8. Joan Rovira va donar vida a la primera companyia catalana i de l’Estat Espanyol, instal·lada primer a Tona i ara a Taradell, dedicada a convertir el joc en un espectacle de carrer. Ho fa recollint el testimoniatge dels jocs populars i de cucanya tan populars al nostre país, també és una de les primeres companyies d’Europa que porta jocs per carrers i places. És la primera que ho fa amb jocs originals, de fabricació pròpia construïts amb materials recuperats, procedents dels punts verds de la zona.

Al llarg de la seva trajerctòria han recuperat unes 30 tones de ferralla i un edifici de 3.000 m2. Alhora han set instigadors d’un nou tipus d’espectacle basat en el joc, l’escultura interactiva, els enginys amb la física bàsica com a protagonista. Un invent aquest, de convertir el joc en espectacle que després s’ha copiat, re inventat, plagiat, versionat…

Us deixem amb dos reportatges dedicats a Joan Rovira i Guixot de 8, un aparegut a Ecohabitar i l’alta a la revista Viure en família.

A la Biblioteca trobaràs

Guixot de 8: 1991-2011. 20 anys fent la millor feina del món / Joan Rovira Boix. Ducform, 2011
De nit esgarrapo les paraules / Joan Rovira i Boix. 1986 (Sant Hipòlit : Impremta Planàs)
D’Anot a Tona / Joan Rovira. Ajuntament de Tona, 1998

Documental sobre el joc i la infància

Imagine Elephants és un projecte transmedia centrat en la importància del joc espontani, on Guixot de 8 ha participat.