L'historiador tonenc i doctor en Història Moderna, Xevi Camprubí, ha estat guardonat amb la Borsa d'Estudi 20è Memorial Joan Camps, per desenvolupar un projecte de recerca sobre l'ensenyament públic a Granollers i comarca en l'època Moderna.

El jurat del premi, convocat per l'Associació Cultural de Granollers a través del Centre d'Estudis de Granollers, va atorgar la borsa del premi al seu projecte sobre l'ensenyament públic entre els segles XVI i XIX, atenent al caràcter innovador de la seva temàtica per aquest període històric; al coneixement exhaustiu de la documentació disponible per portar-lo a terme, a la seva base bibliogràfica i a la metodologia proposada, que garanteix una elaboració adequada del treball.

Sobre Xevi Camprubí i Pla

Xevi Camprubí i Pla (Tona, Osona, 11 de setembre de 1965) és historiador i periodista. L'any 2014 va obtenir el doctorat en història moderna a la Universitat de Barcelona, amb una tesi sobre la premsa i la impremta dels segles XVII i XVIII, centrada en la figura de l'impressor Rafael Figueró. La seva especialitat és l'estudi de la premsa i de la impremta a l'època moderna, així com aspectes relacionats amb la comunicació, la circulació de la informació, les xarxes de correu i la utilització de la premsa com a instrument polític i propagandístic, principalment en el període comprès entre les guerres dels Segadors i de Successió.

Entre els anys 2005 i 2011 va treballar al setmanari d'actualitat El Temps, com a responsable de la secció de Món i dels continguts d'Història. A banda, ha col·laborat en diverses publicacions, principalment en l'àmbit de la divulgació històrica, com són la revista Sàpiens, el suplement El Temps d'Història o el suplement de Cultura del diari Avui. Ha assessorat l'exposició titulada Una mirada el 1700, a partir dels gravats de la col·lecció Gelonch Viladegut, organitzada pel Museu Frederic Marès de Barcelona entre els mesos de juny de 2014 i gener de 2015.

A la biblioteca trobaràs

La Premsa a Catalunya durant la Guerra de Successió / Xevi Camprubí. Universitat de València, 2016

Llibres, tesis, articles publicats per Xevi Camprubí i Pla
Entrevista a Ràdio Granollers, amb motiu de la concessió de la borsa d'estudi Memorial Joan Camps, desembre del 2018.
«Una mirada al 1700, a partir dels gravats de la col·lecció Gelonch Viladegut». Catàleg exposició, 2014.

L'historiador tonenc Xevi Camprubí guardonat amb la Borsa d'Estudi 20è Memorial Joan Camps L'historiador tonenc Xevi Camprubí guardonat amb la Borsa d'Estudi 20è Memorial Joan Camps Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 16:08 Rating: 5